Roppanós narancsos mandula pite 

Sokszor úgy tűnik, hogy ami finom az nem egészséges, ellenben ami egészséges, az nem olyan finom. Ezt a paradoxont nagyon könnyen fel lehet oldani ezzel a fehérliszt- és cukor mentes finomsággal. Ez a pite finom ÉS egészséges is egyben. Nálunk még a család konzervativ ízlésű tagjait is meggyőzte, ami elég nagy dolog ám. Nem mellékes az sem, hogy igen egyszerű elkészíteni, egyszerűen csak összekeverjük a hozzávalókat. Piknikre is ideális, mert mégjobb lesz, ha egy éjszakát hagyjuk a hűtőben pihenni.


Úgy kezdtem, hogy a sütőt előmelegítettem 190 fokra és a egy 22-24 centis piteformát kikentem kókuszolajjal.

A roppanós pitetésztához kelleni fog: 
140-150 gramm mandula ledarálva vagy mozsárban nagyon apróra törve 
3 evőkanál őrölt zabpehely (a kávédaráló például tökéletes erre a célra)
2 evőkanál natúr mandulavaj, enyhén megolvasztva
1 evőkanál kókusz olaj/zsír (szintén lágy állapotban) 
1 csipet só
1 nagy tojás fehérje
(egy picit lehet édesíteni is rajta, én a család miatt tettem bele egy lehelletnyi nyírfacukrot)

A hozzávalókat egyszerüen összegyúrom és belenyomkodom a piteformába. Sütöttem 15 percig, majd kivettem hűlni. Teljesen normális, ha egy picit bugyog.
Amíg hül a tésztánk a sütőt visszahűtjük 160 fokra.

Jöhet a töltelék:
250 gramm sovány túró
85 gramm méz
3 evőkanál narancslé
reszelt narancshéj
2-3 evőkanál darált zabpelyely
1 teáskanál vanília esszencia vagy egy vanília kikapart magjai
1 egész tojás + 1 tojás sárgája
1 csipet só

Mindent egy keverőtálba teszek 80 gramm túró kivételével és simára keverem a mixerrel. Ha egynemű, egy fakanállal hozzákeverem a kihagyott túrót, a langyos tésztára simítom és 30-35 percre visszatolom a sütőbe.

Ha kihűlt máris szépen szeletelhető, de tényleg jót tesz neki pár óra a hűtőben, csak legyen aki kibírja várni.

Leave a Reply

